mandag 25. mars 2013

Don't waste it

"Eg skal fortelje deg om ei tragedie..."

Kva tenkjer du når du høyrer/les desse orda? Det første som dukkar opp i hovudet mitt, er ord som død, skade, naturkatastrofe, økonomisk ruin, konkurs, bedrag, vald, svik, svindel... osv. Det er ingenting godt med ordet tragedie, og vi har vel alle våre bilder av kva ei tragedie kan vere.

Baksida av boka "Don't waste your life" av John Piper startar med nettopp desse orda: "I will tell you what a tragedy is." Eg rettar ryggen, forberedt på det verste, og startar å lese. Piper fortel ei historie om eit ektepar som pensjonerte seg tidleg og flytta til Florida. Der lever dei avslappande dagar: seglar i båt, spelar softball, samlar skjel... (Og inni hovudet mitt ventar eg: No synk båten, dei vert rana eller huset går opp i flammar)

Ingenting av det eg tenkte skjer. Tragedien var nemleg av ein annan art: Det skjedde ingenting. Ingenting! Og ein dag kjem ekteparet fram for Gud, og alt dei har å vise til er... ei skjelsamling!

Og då snakkar vi verkeleg om tragedie av dimensjonar!

Der fanga John Piper interessa mi, og boka "Don't waste your life" er verkeleg utfordrande. Den handlar om eit liv i etterfølgelse, eit liv i Jesu fotspor. Mykje av det han skriv er verkeleg provoserande. Viss du er av dei som ikkje kjenner Jesus eller ynskjer å fylje han. Og ein del ville vore direkte latterleg og uforståeleg. Viss du ikkje kjenner Jesus og ynskjer å fylje han.

Med andre ord, dette er ikkje ei bok først og fremst for dei som lurar på kva kristendom går ut på. For dei finst det heldigvis andre (og i den samanhengen betre) bøker.

For meg som kristen, og for oss som ynskjer å leve livet i Jesu fotspor, er denne boka både eit godt spark i baken og ei inderleg oppfordring til å vakne opp: Ikkje kast bort livet ditt! Tek du val som ærar Gud? Lever du dagane dine slik Gud vil du skal leve dei? Tenkjer du på dine medmenneske som evige sjeler, i desperat behov for Jesus?

og trur du at kallet stoppar den dagen du vert pensjonist?

Gud krev heile livet vårt. Og Han er den einaste som kan kreve det, utan å bli despotisk eller øydeleggjande for oss. Gir vi livet vårt til nokon andre enn Han, vil det til sjuande og sist ta knekken på oss.

Det er sjølvsagt ikkje noko must å lese denne boka for å leve eit liv til Guds ære. For min del sette den ein del skap der dei høyrer heime, og hjalp meg til å sortere i kva som er viktig og kva som er mindre viktig i livet.

Det er ein del veker sidan eg las boka no, men eg kom på den att då eg høyrde på denne songen til All Star United i bilen på veg til jobb ein dag i førre veke. Dude - don't waste your life!


1 kommentar:

  1. Takk for boktips - hørs utrolig fengende ut den der!!
    Innom for å ønske deg og dine en god og velsignet påske. Håper dere får solfylte glade dager!

    SvarSlett